Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Dieta 1000 kalorii

Był czas, że dieta 1000 kalorii cieszyła się olbrzymią popularnością. Zachwalano przede wszystkim prostotę jej zasad, a także efekty, jakie można było na niej osiągnąć. Jak sama nazwa wskazuje, kuracja opiera się na liczeniu kaloryczności produktów. Konieczne jest więc zaopatrzenie się w liczne tabele, dokładne czytanie etykiet produktów, a także ważenie ich na wadze kuchennej.

Aby nie dopuścić do spowolnienia przemiany materii dobrze jest wybierać produkty bogate w błonnik. Szczególnie zalecane są wszelkie warzywa oraz owoce o niskiej zawartości cukrów, kasze i produkty z pełnego ziarna, otręby, odtłuszczony nabiał, chude, drobiowe mięso, niektóre ryby. Dietę można uzupełnić o suplementację. Dobrym pomysłem jest także picie zielonej herbaty. Nie wolno zapominać o optymalnym nawodnieniu organizmu. Natomiast zrezygnować należy m.in. z produktów tłustych, wysokoprzetworzonych, obfitujących w cukry proste, wszelkiego rodzaju „przekąsek”, słodyczy. Sól dodawana do potraw również powinna zostać ograniczona. Dieta 1000 kalorii to doskonały sposób na rozbudzenie swojej kreatywności – można bowiem znajdywać zamienniki dla wysokokalorycznych produktów konsumowanych na co dzień. Tygodniowo możliwa jest utrata około 1 – 2 kilogramów, niemniej przemiana materii może zwolnić, dlatego po około 2 – 3 miesiącach spadek wagi ulega zatrzymaniu. Dieta 1000 kalorii najoptymalniejsze rezultaty daje, gdy racje kaloryczne rozpracowuje się na kilka małych posiłków (4 – 5). Głównymi przeciwwskazaniami do diety są: ciąża, okres laktacji, osłabienie odporności. Taka dawka energetyczna nie będzie również odpowiednia w wypadku osób ciężko pracujących fizycznie lub uprawiających sport. Niezależnie jednak od tego, jaki jest nasz stan zdrowia, jeśli mamy do zrzucenia dużą ilość kilogramów, warto przed rozpoczęciem kuracji skonsultować się z dietetykiem. Niezbędnym składnikiem diety jest również regularna aktywność fizyczna.

 

Tags: , , ,

 
 

Share this Post