Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Dieta Jogurtowa

Dieta jogurtowa to kolejna z kuracji odchudzających, która nie tylko pozwala skutecznie stracić na wadze, ale dostarcza organizmowi niezbędnych witamin i minerałów. Z pewnością nie grożą nam na niej niedobory wapnia czy spadek odporności. W jogurtach można znaleźć nie tylko wapń, ale też witaminy A, B1, B2, niacynę, łatwo przyswajalne białko, żywe kultury bakterii. A dodatkowo – to całkiem smaczna dieta. Podczas dwóch tygodni kuracji możemy schudnąć nawet o 6 kilogramów. Jadłospis oczywiście zakłada nie tylko konsumpcję jogurtów (wbrew nazwie).

Chodzi w nim raczej o to, aby każdy lekki posiłek zawierał również ten „nabiałowy bonus”. Dla przykładu na śniadanie zaleca się owoc, mieszankę płatków zbożowych (bez cukru, niskoprzetworzoną, jeśli to możliwe wykonaną samodzielnie), otraz jogurt, albo kanapkę z chudą drobiową szynką i jogurt. Na obiad możemy sobie pozwolić na pierś z kurczaka i ryż, bądź warzywa gotowane na parze, za każdym razem posiłek kończąc porcją jogurtu. Składnik ten pojawia się także przy kolacji. Jogurty, jakie jemy mogą być zarówno naturalne, jak i owocowe – dobrze, jeśli nie zawierają cukru i mają minimalną ilość tłuszczu. Jogurt można też przygotowywać samodzielnie – jeśli mamy ku temu sposobność. Jeszcze jedną zaletą diety jest fakt, że nie obciąża ona naszego żołądka, nie powoduje pogorszenia nastroju, nie osłabia metabolizmu i nie powoduje zaparć (jak to może mieć miejsce w dietach typowo białkowych). Przeciwnie – metabolizm jest sprawniejszy (błonnik zawarty w konsumowanych w dużych ilościach owocach i warzywach działa jak „miotełka” na nasz układ trawienny). Żywe kultury bakterii z jogurtów także oddziałują korzystnie na perystaltykę jelit, zapobiegają wzdęciom i uczuciu ciężkości. Głównym zarzutem wobec diety jest jej monotonia, z drugiej strony – można znaleźć mnóstwo kuracji, które są zachwalane mimo jeszcze mniejszego urozmaicenia menu.

 

Tags: , , ,

 
 

Share this Post