Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Dieta Kopenhaska

Diety mogą być mniej lub bardziej rygorystyczne. Wiele z nich jest krytykowanych, jako szkodliwe dla zdrowia. Z drugiej strony – restrykcyjne sposoby walki z nadwagą pozwalają uzyskać spektakularne efekty. Jedną z takich metod jest trwająca 13 dni dieta Kopenhaska. Pozwala ona stracić nawet do 15 kilogramów (choć z reguły liczba ta waha się między 7 a 10 kg).

Wszystko zależy od naszej budowy, stanu organizmu i czynników genetycznych. Jadłospis w diecie zakłada maksymalne zmniejszenie racji kalorycznych na dobę, eliminację węglowodanów i tłuszczy z posiłków. Przeciwwskazaniami do kuracji kopenhaskiej są nie tylko problemy zdrowotne, ale też natury emocjonalnej. Na diecie łatwo bowiem o spadek samopoczucia. Bardzo istotnym jest, by rygorystycznie przestrzegać zasad diety. Bezwzględnie trzeba się trzymać planu posiłków, nie wolno przekraczać czasu trwania kuracji, należy wypijać co najmniej 2 litry wody dziennie. Dozwolone jest przyjmowanie preparatów witaminowych i mineralnych (zwłaszcza, że grożą nam ich niedobory), ale nie wolno zamieniać kolejności dni, ani nawet…żuć gumy do żucia.

Kawa pita podczas diety może być zarówno rozpuszczalna jak i z ekspresu. Menu opiera się na bardzo skromnym śniadaniu (w dniach 1, 2, 4, 6, 8, 9, 11, 13 to po prostu kubek czarnej kawy z 1 kostką cukru; natomiast w 3 i 10 dodatkowo „przysługuje” nam grzanka razowa, 5 i 12 dnia pozwalamy sobie na szaleństwo w postaci tartej marchwi z cytryną, zaś w 7 dniu dla urozmaicenia pijemy herbatę bez cukru), w większości proteinowym obiedzie (do wyboru jajka na twardo ze szpinakiem i pomidorem; kurczak gotowany z sałatą z olejem i cytryną, befsztyku), oraz takiejż kolacji (choć mniej kalorycznej – np. 1 plaster szynki, 2 – 3 szklanek naturalnego jogurtu). Po zakończeniu diety trzeba stopniowo zwiększać kaloryczność posiłków. Inaczej dosięgnie nas zmora wszystkich odchudzających się – efekt jojo.

 

Tags: , , ,

 
 

Share this Post