Dieta Zgodna z Grupą Krwi

Różnorodność grup krwi ma znaczenie nie tylko podczas hospitalizacji. Krew determinuje przecież pracę organizmu na co dzień. Jej zadaniem jest transport składników odżywczych oraz tlenu do komórek, ale też obrona przed czynnikami chorobotwórczymi, m.in. wirusami, bakteriami, grzybami. Spożywanie produktów odpowiednich dla danej grupy krwi może wspomóc funkcjonowanie systemu immunologicznego.

Przy grupie zero do najważniejszych zadań diety należą: poprawienie tempa przemiany materii, wzmocnienie układu odpornościowego, a także ustabilizowanie hormonów tarczycy. Wskazane są przede wszystkim pokarmy bogate w białko, szczególnie pochodzenia zwierzęcego. Osoby z grupą krwi 0 powinny natomiast unikać tłustego nabiału, serów, dosładzanych jogurtów czy żywności wysokoprzetworzonej. Najlepiej, jeśli węglowodany złożone stanowią uzupełnienie diety, a nie jej główny składnik. Istotne aby dostarczać organizmowi witamin z grupy B, jodu (reguluję pracę tarczycy). Konieczne jest włączenie do jadłospisu takich produktów jak algi, cebula, owoce morza, nieoczyszczona sól jodowana, a z owoców i warzyw – brokuły, brukselkę, awokado, banany. Posiadacze grupy A powinni skupić się głównie na dostarczeniu organizmowi witamin z grupy B, zwłaszcza B12 oraz kwasu foliowego. Brak tych składników może bowiem powodować problemy natury neurologicznej a nawet anemię. Wspomniane składniki możemy znaleźć w szpinaku, szparagach, brokułach, burakach czy drożdżach, a także produktach sojowych (jak zupa miso, sosy sojowe i inne).

Jako, iż osoby z grupą A są bardziej narażone na występowanie chorób nowotworowych (głównie żołądka czy sutka), to menu powinno obfitować w antyoksydanty eliminujące wolne rodniki, a także w dobre kwasy tłuszczowe omega 3, 6 i 9 oraz selen. Jadłospis może się opierać na warzywach, chudym drobiowym mięsie (doskonałe źródło cynku i selenu), nabiale. Jeśli natomiast posiadamy grupę B, to w codziennej diecie warto zadbać o to, by ilość magnezu była optymalna (występują bowiem skłonności do niedoborów). Jego źródłem są m.in. awokado, kiełki i zarodki pszenne, kakao, otręby, pestki słonecznika, ryż brązowy. Jako, iż wapń jest przez osoby z grupą B skutecznie przyswajany, warto włączyć do diety większe ilości nabiału (najlepiej półtłustego). Warto pamiętać o wzmocnieniu układu odpornościowego. Grupie B potrzebna jest również lecytyna wzmacniająca krew (zawarta w soi a także żółtkach jaj). Osoby z ostatnią z grup krwi – AB – cechuje skłonność do chorób jak u grupy A (czyli niektórych nowotworów), ale też do niedoborów magnezu. Dieta zalecana dla tej grupy dieta jest bogatsza, niż dla grupy A. Można spożywać owoce i warzywa (szczególnie te bogate w witaminę C i inne antyoksydanty), drób, soję, pestki słonecznika, owoce morza i ryby(zawierające selen). Osoby z grupą krwi AB są podatne na stany zapalne w obrębie śluzówki żołądka (co może powodować wrzody), stąd zaleca się umiarkowanie w ilości porcji (lepiej jeść częściej, lecz mniej) oraz pikantności spożywanych dań.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*