Jak odchudzić brzuch?

Szczupła talia to nie tylko jeden z elementów kanonu kobiecego piękna. Także panowie często za cel stawiają sobie „zgubienie” brzuszka. I słusznie. Otyłość brzuszna może być bowiem nie tylko problemem natury estetycznej, ale przede wszystkim zdrowotnej. Nadwaga i otyłość mogą prowadzić do rozwoju cukrzycy typu II, miażdżycy, otłuszczenia serca oraz innych narządów wewnętrznych. Na szczęście można to ryzyko zażegnać, dzięki stosowaniu diety oraz regularnych ćwiczeń fizycznych.

Aby odchudzić konkretną partię ciała, w tym wypadku brzuch, warto dodatkowo pamiętać o kilku zasadach. Jeśli chodzi o dietę, to najlepiej, by obfitowała ona w białko (szczególnie pod postacią chudego nabiału, jajek, mięsa drobiowego oraz chudej wołowiny), węglowodany złożone (zawarte w warzywach, owocach, produktach pełnoziarnistych, kaszy), a także w minerały takie jak wapń, selen czy chrom. Nie można zapominać również o optymalnym nawodnieniu – wskazane jest picie co najmniej 2 litrów wody niegazowanej/zielonej i czerwonej herbaty/zielonej kawy na dobę. Trening ukierunkowany na spalanie kalorii z okolic brzucha sprowadza się natomiast głównie do ćwiczeń siłowych (o umiarkowanej intensywności), rozciągania, ćwiczeń typu aerobowego (jak pilates, aerobik), pływania, czy też kręcenia hula-hoop (profesjonalny sprzęt tego typu można nabyć w każdym sklepie sportowym a nawet w większych hipermarketach).

Aby zmaksymalizować efekty ćwiczeń można pokusić się również o stosowanie odpowiedniej suplementacji wspomagającej spalanie tłuszczu. Jeśli samodzielnie nie jesteśmy w stanie osiągnąć zadowalających nas rezultatów – zawsze można zasięgnąć pomocy w…studiu kosmetycznym. Takie zabiegi jak regularne masaże (szczególnie drenaż limfatyczny bądź masaż z wykorzystaniem alg), elektromagnetyczne zabiegi modelujące czy mezoterapia mogą znacząco ułatwić naszą walkę ze zbyt zaokrąglonym brzuchem.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*