Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Joga – idealny sposób na odchudzanie

Joga rozciąga mięśnie, uspokaja, wycisza, a także poprawia mobilność stawów. Niezwykle spokojne ćwiczenia przyczyniają się również do odchudzania! Mimo delikatnych ćwiczeń, opierających się na filozofii indyjskiej, podczas treningu spalamy sporo kalorii, a przy tym nie tracimy oddechu w wyniku nadmiernej aktywności.

Która joga pomaga w odchudzaniu?

Efekty jogi bardzo szybko się pojawiają, bowiem joga wpływa na całą naszą posturę, postawę sylwetki, jak i rozciągnięcie mięśni i mobilności naszego ciała. Najkorzystniej na odchudzanie wpływa joga ashtanga, czyli joga dynamiczna oraz joga uprawiana w 40-stopniowej temperaturze – joga bikram.

Joga przede wszystkim poprawia postawę ciała, wpływa na ustawienie sylwetki. Kolejnym dobroczynnym wpływem jogi na nasze zdrowie jest poprawienie ruchomości stawów – niezwykle ważne dla ciała, które ulega procesowi starzenia się. Podczas ćwiczeń jogi wykonujemy szereg pozycji, które wpływają nie tylko na ustawienie ciała, ale także na sposób oddychania, dotleniania mięśni.

Poprawiając mobilność usprawniamy cały organizm. Dzięki rozciągnięciu mięśni barków, pleców, klatki, z łatwością utrzymujemy wyprostowane plecy i wysuniętą do przodu pierś, czyli unikamy garbienia się. Joga zwiększa również rozciągnięcie mięśni, dotlenione i lepiej odżywione mięśnie są elastyczne i doskonale pracują. Joga reguluje ciśnienie krwi, dzięki regularnej praktyce poprawiamy krążenie. Łatwo to zauważyć u osób, które mają problemy z puchnięciem nóg i stóp.

Przy odpowiednich ćwiczeniach jogi problem ten może zniknąć bez konieczności brania tabletek poprawiających krążenie – choć nie rezygnujmy z nich od razu. Joga to sztuka postępu.

Dzięki praktyce jogi możemy również zmniejszyć dokuczające nam bóle stawów, jak i chronić kręgosłup przed urazami i nadwyrężeniem. Likwidujemy bóle napięciowe w ciele, dotleniamy tkanki, nasze ciało staje się elastyczne. Joga wpływa również na nasze zdrowie psychiczne – odpręża, niweluje stres, poprawia wytrzymałość, a także reguluje gospodarkę hormonalną. Jest szczególnie ważna dla kobiet zmagających się z problemami bolesnego miesiączkowania.

W jaki sposób joga wpływa na odchudzanie?

Wymienione powyżej działania i efekty jogi wspaniale wpływają na nasz organizm. Nie tylko pod względem zdrowotnym, ale i estetycznym. Dzięki elastyczności, dobremu dotlenieniu mięśni, ruchomości stawów nasza sylwetka zmienia się.

Regularna praktyka jogi wpływa również na uspokojenie, niweluje stres. A to podstawa do podjęcia kroków do zdrowego odżywiania się.

Dzięki temu w naturalny sposób wejdziesz na ścieżkę odchudzania i zdrowego życia. Ćwiczenia jogi z pewnością pomogą Ci uporać się z nadmiernymi kilogramami, a także zmienić szkodliwe przyzwyczajenia żywnościowe, często dyktowane złą kondycją psychiczną i niechęcią do dbania o swoje zdrowie i dobry wygląd.

Partnerem artykułu jest: Apteka internetowa apteka-leki.pl

 
 
 

Share this Post