Odchudzanie u mężczyzn

Wbrew stereotypowym opiniom – kuracje odchudzające coraz częściej ją stosowane przez mężczyzn. Choć panowie rzadziej narzekają na swoją wagę i niemal nie rozmawiają o dietach – nie oznacza to, że dziedzina dbania o ciało ich nie dotyczy. Szczególnie w ostatnich latach, odkąd dobry wygląd stał się elementem naszego kapitału, odchudzanie jest powszechniejsze niż kiedyś.

Niestety, choć wzrasta poziom wiedzy o zdrowym odżywianiu, to panom znacznie trudniej te zasady na co dzień stosować (mimo świadomości). Częściej natomiast próbują zgubić zbędne kilogramy poprzez forsowne ćwiczenia fizyczne a także stosowanie różnego rodzaju suplementów (dostępnych w sklepach z odżywkami). Nie ma jednak co się oszukiwać – bez diety odchudzanie nie jest możliwe – a przynajmniej nie przynosi zadowalających efektów. Oczywiście mając na uwadze wyższe zapotrzebowanie energetyczne mężczyzn należy zauważyć, iż przeznaczona dla nich dieta nie może być zbyt restrykcyjna. Trzeba jednak zauważyć, iż inne (znacznie niższe) będzie zapotrzebowanie na kalorie u pracownika biurowego, a inne u górnika. Dieta powinna więc ograniczać liczbę spożywanych kalorii do 1500 – 1800 na dobę (w wypadku siedzącej pracy) – ta ilość może wzrastać, jeśli uprawiany przez nas zawód jest szczególnie obciążający dla organizmu.

Podstawą powinny być regularne, zbilansowane posiłki. Stawiamy na złożone węglowodany, dużą ilość warzyw i owoców oraz białka. Większość mężczyzn preferuje posiłki mięsne – w diecie nie powinny jednak dominować tłuste potrawy. Mięso wieprzowe warto zastąpić chudym drobiem, a smażone posiłki- duszonymi bądź pieczonymi w specjalnym rękawie (albo na ruszcie, albo na patelni bez użycia tłuszczu). Nabiał w postaci tłustych serów i mleka można zamienić na chude kefiry, jogurty probiotyczne czy twarogi. Takie źródło protein nie tylko usprawni metabolizm, ale też ułatwi budowanie tkanki mięśniowej. Jeśli chcemy wyrzeźbić sobie mięśnie można także zainwestować w specjalne odżywki białkowe – oczywiście wszystko w granicach rozsądku. Aktywność fizyczna jest oczywiście niezbędnym elementem kuracji odchudzającej. Mogą to być zarówno lubiane przez panów ćwiczenia siłowe, jak i aerobowe. Szczególnie zalecane jest również pływanie – angażuje bowiem wszystkie grupy mięśni, a jednocześnie poprawia wydolność całego organizmu. Ponad to – pomaga poradzić sobie z odchudzaniem „brzuszka”, który często bywa problemem mężczyzn.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*