Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Zdrowo i szybko na co dzień

zdrowe śniadanieNiemal każdy z nas wie, że najważniejszym posiłkiem jest ten pierwszy, a więc śniadanie.

Gdy jest odpowiednio zbilansowany dodaje nam energii i siły od wczesnych godzin porannych. Bardzo dobrze wpływać też będzie na nasze zdrowie i samopoczucie. Pierwszego posiłku, spożywanego przed wyjściem z domu nie można więc lekceważyć!

Szczególnego znaczenia śniadania nabierają jednak w przypadku dzieci, które najbliższe godziny po jego spożyciu poświęcą na wytężoną pracę umysłową, ale i zabawę czy ćwiczenia fizyczne. Nie może im brakować więc zdrowego, pożywnego i sycącego „paliwa”, które pozwoli na aktywne rozpoczęcie dnia. Wśród starszych dzieci z reguły dominują szybkie posiłki – kolorowe kanapki popijane ciepłym mlekiem, kakao czy herbatą. Młodsi jednak bardzo często grymaszą, a rodzice stają przez pierwszym poważnym wyzwaniem dnia codziennego – co przygotować na śniadanie by nie spędzić w kuchni wielu cennych porannych minut a dziecko zjadło ze smakiem? Wielu rodziców wówczas rezygnuje z banalnych kanapek i przyrządza coś innego – zdrowe i pożywne musli z wieloma dodatkami. Śniadanie takie złożone jest z płatków zbożowych z mlekiem oraz wszelkimi lubianymi przez dziecko dodatkami – owocami (świeżymi i suszonymi), orzechami, bakaliami, rodzynkami, ziarnami, itp.

Taki posiłek bogaty jest w węglowodany. Bardzo dobrze zaspakaja więc głód i pozwala na wydajną pracę zarówno ciała, jak i umysłu. Same płatki śniadaniowe często wzbogacane są także wieloma witaminami i minerałami, które w połączeniu ze składnikami zawartymi np. w owocach, zapewnią codzienną porcję zdrowia. Musli dla dzieci musi być jednak nie tylko zdrowe, ale też kolorowe. Warto więc sięgać po różnorodne dodatki. Nie można ograniczać się tu jedynie do dostępnych na co dzień jabłek czy bananów. Zmieniające się pory roku dostarczają nam wielu różnokolorowych składników, które z łatwością można wykorzystać. Nie zapominajmy również, że dzieci lubią chrupać! Jednak i to nie musi stanowić żadnej przeszkody i każde dziecko w swej porcji bez problemu odnajdzie smaczne, chrupiące dodatki, jak orzechy czy pożywne ciasteczka.

Zdrowie i samopoczucie naszych dzieci jest bardzo ważne. W godzinach porannych nie bez znaczenia jest także czas dorosłych. Zacznijmy więc od pożywnego posiłku, który wystarczy wymieszać z mlekiem lub wodą. Śniadanie gotowe!

 
 
 

Share this Post