Diety, porady, wskazówki 0 501 347 35
 

Jak dobrze wybrac dietę?

Dobrze dobrana kuracja odchudzająca uwzględnia nasz wiek, płeć, styl życia, zapotrzebowanie energetyczne, oraz aktualny stan zdrowia. Aby poznać swoje potrzeby warto przed dietą sprawdzić, jakie mamy nawyki żywieniowe. O jakich godzinach zjadamy najwięcej, czego absolutnie nie jesteśmy w stanie zjeść, a co lubimy.

Jeśli na przykład całe życie nie jadaliśmy dużych ilości mięsa – lepiej nie przechodzić na dietę Kwaśniewskiego, którego stanowi ono bazę (na tę dietę zresztą w ogóle lepiej się nie decydować, fatalnie wpływa bowiem na nasz organizm). Dietetyczny jadłospis winien być zbilansowany. Musi dostarczać zarówno białek (które stanowią doskonały budulec mięśni i przyspieszają efektywne spalanie tłuszczu), jak i złożonych węglowodanów (w tym produktów bogatych w oczyszczający błonnik), jak i tłuszczy (w bardzo umiarkowanych ilościach, najlepiej roślinnych, nienasyconych). Warto pomyśleć również o suplementacji – ale przy użyciu naturalnych produktów. Na przykład jeśli naszym głównym problemem jest niepohamowany apetyt na słodycze, organizmowi powinniśmy dostarczyć chromu. Można go znaleźć w zbożach, zarodkach ziaren, w podrobach czy w drożdżach. Ważne są także pory posiłków – największą kaloryczność powinny mieć te spożywane do godziny 15, później lepiej jeść lekkie produkty bogate w białko, ale ubogie w węglowodany. Pułapkę dla wszystkich pragnących zacząć dietę stanowią tzw. diety cud czy monodiety. W ich wypadku efekt w istocie może przyjść szybko(choć wcale nie musi, mimo że np. jemy przez tydzień tylko seler naciowy i jogurty…), to równie prędko może nastąpić efekt jojo, w dodatku obniży się tempo naszej przemiany materii. Optymalna dla naszego ciała dieta nie może prowadzić do niedoborów pokarmowych, szybkiego efektu jojo czy dolegliwości trawiennych. Musi być skomponowana tak, by nie stanowiła dla nas kary i nie utrudniała nam życia. W ten sposób łatwiej będzie nam się odchudzać – choć z wyrzeczeniami, to jednak w sposób korespondujący z naszymi potrzebami (a nie np. z grupą krwi, kolorem oczu, fazą księżyca czy znakiem zodiaku…).

 

Tags: , , ,

 
 

Share this Post