Jak można modelowac sylwetkę za pomoca diety?

Modelowanie sylwetki to nie tylko ćwiczenia i masaże. Pierwszorzędne znaczenie w odchudzaniu ma dieta. Odpowiednio komponując jadłospis możemy jednak nie tylko stracić zbędne kilogramy, ale też wyszczuplić konkretne partie ciała. Błędne jest jednak myślenie, iż im mniej kalorii będziemy dostarczać organizmowi, tym szybciej schudniemy.

Zbyt głodowe racje żywnościowe mogą spowodować, iż nasza przemiana materii zwolni. Tym samym, choć efekt diety będzie spektakularny, to jednak ryzyko, że kilogramy powrócą po jej zakończeniu, będzie większe. Poza tym – w kuracjach odchudzających znacząco ograniczających ilość spożywanych kalorii, często spalane są zarówno tkanka tłuszczowa jak i białka mięśniowe. Modelowanie sylwetki dietą wymaga zatem racjonalnego podejścia. Jednym ze sposobów na redukcję tkanki tłuszczowej oraz zbędnych kilogramów jest dieta wysokobiałkowa. Zwiększenie ilości produktów białkowych i niskotłuszczowych w diecie wspomaga bowiem przemianę materii. Taka dieta oddziałuje szczególnie na problematyczne partie ciała – brzuch, biodra, pośladki, uda…

Optymalna dieta modelująca powinna składać się z większej ilości posiłków (mniejszych objętościowo), spożywanych regularnie w ciągu dnia. Skład posiłków najlepiej rozplanować tak, by węglowodany jeść wcześniej w ciągu dnia, a tłuszcze ograniczać do minimum. Można korzystać z dań regularnych, jak i koktajli białkowych lub innych produktów, jak batony. Dieta modelująca sylwetkę nie powinna przy tym wykluczać z jadłospisu warzyw. Ważne jest ich regularne spożycie, a także picie co najmniej 2 litrów wody dziennie. Unikamy natomiast wszelkiej przetworzonej żywności, produktów bogatych w sól (która zatrzymuje wodę w organizmie), cukru, a także tłuszczu zwierzęcego. Posiłki powino się komponować głównie z białka (bogatym jego źródłem są w szczególności chudy nabiał, jaja, drób, chude czerwone mięso), pełnowartościowych węglowodanów złożonych (w produktach pełnoziarnistych, kaszach, warzywach zielonych i strączkowych), oraz niewielkich ilości tłuszczu (ważne jest dbanie o jego jakość – dobrym wyborem będą: oliwa z oliwek, olej lniany, orzechy, nasiona a także awokado i łosoś).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*